Praktisk information

Spørgsmål og svar

+ Hvad kan jeg gøre via Selvbetjening?

Gennem Selvbetjening kan du blandt andet bestille tid til en konsultation hos lægen, forny dine recepter på fast medicin og skrive til klinikken. Alt sammen når og hvor det passer dig.

Før du kan tage selvbetjening i brug, skal du oprette dig som bruger af systemet.

1. Klik på "Gå til Selvbetjening" for at komme til siden med oprettelse oplysninger.

2. Log ind med NemID - Har man ikke NemID skal man kontakte klinikken for oprettelse.

3. Når du er færdig med at udfylde informationerne på siden, trykker du på ”Opret ny bruger” nederst på siden.

4. Du er nu oprettet som bruger.

5. Det er et lovkrav, at alle korrespondancer og medicinbestillinger skal være i hver persons egen journal. Alle familiemedlemmer skal derfor oprettes med login/password til Aarhuslægerne. Man kan selv bestemme sit password.

Gå til Selvbetjening
+ Skal jeg medbringe mit sundhedskort?

Sundhedskortet er beviset for, at man har ret til vederlagsfri behandling hos lægen. Det er et lovkrav fra Sundhedsstyrelsen at du ALTID ankomstregister dig med dit sundhedskort.

Du kan også hente appen sundhedskortet på din smartphone, der vil også fremkomme dine børns sundhedskort. 

Klinikken består af lægerne Erik Høgh, Mette Balle og Lotte Vosmar Denning, men af praktiske årsager vil der stå læge Erik Høgh på sundhedskortet. Du vil stadig have mulighed for at bestille tid ved den læge, som du ønsker, selvom der kun står Erik Høgh på kortet.

Gå til Selvbetjening
+ Har min læge telefontid?

Lægen kan ikke kontaktes direkte, men sekretæren kan lægge besked til lægen om at ringe tilbage til dig.

+ Hvornår må jeg bruge akuttelefonen?
Hvis du har akut behov for lægehjælp, og ikke kan vente på at komme igennem køen på den normale telefon, kan du ved opkald på tlf. 7025 9999 taste "stjerne"
+ Hvor lang tid er en konsultation?

Der vil normalt være afsat 10-15 min. til en konsultation, som er inkl. journalnotering, henvisninger mm. Er der flere spørgsmål eller problemer, anbefales at de vigtigste prioriteres, så der kan være tid til en grundig behandling af disse.

Det er således ikke muligt at reservere ”dobbelttid” ved bestilling af tidsaftaler. Spørger sekretæren om årsagen til henvendelsen, er det for at sikre den korrekte tidsbestilling.

Gå til Selvbetjening
+ Hos hvem og til hvad kan jeg bestille tid?

Under selvbetjening er det muligt at vælge slags konsultations type og behandler du ønsker, du har først den booket konsultationstid når du modtager en bekræftelse.

Ved følgende konsultationer er det ikke muligt selv at booke tid, der skal du ringe til klinikken, da der skal afsættes ekstra tid :

  • Attester fra kommunen.
  • Attester fra pensions- og forsikringsselskaber.
  • 1. svangre (graviditets undersøgelse i uge 9).
  • Spiraloplægning.
  • Operationer.
Gå til Selvbetjening
+ Skal jeg melde afbud?

Ja - du kan altid ringe og aflyse en forudbestilt tid. Du kan selvfølgelig også maile til klinikken. Du kan også selv slette din tid via hjemmesiden, dog ikke 24 timer før aftalen - der skal du på anden vis kontakte klinikken.

Gå til Selvbetjening
+ Kan jeg få besøg af min læge?

Ønsker om sygebesøg, aftales i første omgang med sekretæren. Lægen kommer på sygebesøg, når du af lægen er vurderet, til ikke at have mulighed for at komme i konsultation.

Lægen må ifølge overenskomsten med Den offentlige sygesikring ikke komme på sygebesøg, blot fordi det er mest bekvemt.

+ Hvordan bestiller jeg medicin?

Via hjemmesiden, eller pr telefon. Får du fast medicinsk behandling, vil de fleste medicintyper kunne fornyes elektronisk - dog ikke vanedannende medicin (sove- og nervemedicin og morfin- ligende præperarter). Ved udskrivelse af denne form for medicin, kræves personligt fremmøde i konsultationen iht. Sundhedsstyrelsens retningslinjer.

Bemærk hvis dine recepter ikke kan fornyes:

  • Dine tidligere udleveringer ikke er opbrugt
  • Recepten er allerede fornyet til flere udleveringer
  • Medicinen ikke er i handel mere.
+ Hvordan skriver jeg til klinikken?

Via selvbetjening under E-konsultation. Her kan du stille klinikken simple og korte spørgsmål. Klinikken svarer indenfor højest 5 hverdage. Du kan her skrive spørgsmål til lægen, f.eks. blodprøvesvar (dog ikke på års kontroller, der skal man komme til en konsultation). Dette modul er IKKE til medicin- og tidsbestilling samt akutte henvendelser.

VED AKUTTE SPØRGSMÅL SKAL DU ALTID KONTAKTE KLINIKKEN VED DIREKTE HENVENENDELSE.

Gå til Selvbetjening
+ Hvordan får jeg svar på mine prøver?

Kan ske telefonisk hverdage mellem kl.8.00-12.00. Ønskes mailsvar aftales det i konsultationen.

 

+ Hvad gør jeg hvis jeg skal på skadestuen?

Du kan ikke kontakte Skadestuen direkte, og du kan heller ikke møde op på Skadestuen uden først at have haft kontakt med din egen læge eller lægevagten.

Hvis du er kommet til skade skal du:

  • Kl. 8-16: Ring til egen læge

  • Kl. 16-08: Ring til lægevagten tlf. 7011 3131 


Ved alvorlig tilskadekomst eller livstruende sygdom RING 1-1-2

+ Videokonsultation?

Klinikken tilbyder videokonsultation via app'en "Min Læge" som findes på Apple's App Store og Google's Play Store. Læs mere på minlaegeapp.dk

Videokonsultation KUN efter aftale med klinikken.

adresse Park Allé 15, 2. sal
8000 Aarhus C
Konsultation
  • Mandag 8.00 - 15.00
  • Tirsdag 8.00 - 15.00
  • Onsdag 8.00 - 16.30
  • Torsdag 8.00 - 15.00
  • Fredag 8.00 - 15.00
telefonnummer 70 25 99 99
Telefontid
  • Mandag 8.00 - 12.00
  • Tirsdag 8.00 - 12.00
  • Onsdag 8.00 - 12.00
  • Torsdag 8.00 - 12.00
  • Fredag 8.00 - 12.00
Parkeringsmuligheder Der er mulighed for parkering tæt på klinikken - blandt andet i nærliggende P-huse.
Handicapvenlighed Der er elevator installeret i bygningen.

Billeder af klinikken

1 af 6
2 af 6
3 af 6
4 af 6
5 af 6
6 af 6